Przyszłość energetyki odnawialnej - Toyota przyznała stypendia dla młodych naukowców

Opory tarcia

Opory tarcia pomiędzy współpracującymi ruchowo częściami zależą od rodzaju materiału powierzchni, od ich stanu fizycznego (czystości, czyli stopnia zanieczyszczenia pyłem lub zawilgocenia, utlenienia lub pokrycia związkami chemicznymi, gładkości itd.), od nacisku pomiędzy powierzchniami, od prędkości ich ruchu względnego, od drgań i działania ładunków elektrostatycznych oraz w małym stopniu od temperatury. Opory tarcia nie zależą natomiast od wielkości powierzchni. Rozróżnia się tarcie statyczne (spoczynkowe) i ...

Więcej »

Zużycie tłoka

Zużycie tłoka ma postać rys na powierzchni pierścieniowej, bruzd i zmatowień na powierzchni prowadzącej, zowalizowania otworów na sworzeń tłokowy, schodkowego wybicia na powierzchniach roboczych rowków pierścieniowych, przy czym kształt rowka staje się trapezowy. Wypalenia lub pęknięcia denka należą do uszkodzeń nietypowych, owalizacja otworów w piastach tłoka (większa średnica w płaszczyźnie prostopadłej do denka tłoka) jest spowodowana działaniem ciśnienia gazów spalinowych i sił bezwładności. Intensywnoś...

Więcej »

Przygotowanie używanego auta do sprzedaży

Używane auta nie tylko kupuje się. Aby samochód pojawił się na rynku, ktoś musi go wprowadzić na rynek. Wiele osób chce sprzedać używane auto, a za uzyskane w ten sposób pieniądze kupić nowy pojazd. Doświadczeni gracze na rynku aut używanych twierdzą, że do sprzedaży auto należy przygotować. Prawda jest taka, że mimo licznych apeli, aby przy zakupie używanego samochodu zwracać uwagę na legalność pochodzenia auta i jego stan techniczny, większość kierowców i tak kieruje się urodą auta i zwraca uwagę na najdro...

Więcej »

Wybuch salmonelli związany z żywym drobiem z wylęgarni wysyłkowej AD 8

Pojazdy rozpędza się do określonej prędkości i sprawdza się sile wskazywaną przez dynamometr. Powierzchnię czołową pojazdu badanego oblicza się planimetrując rysunek jego poprzecznego obrysu lub jego powierzchni czołowej. Współczynnik oporu powietrza oblicza się z zależności: cx 207 (Pp — Pt)/F • V, gdzie: Pp — siła uciągu (na haku) [kG], Pt — siła oporów toczenia [kGl, V — prędkość pojazdu [km/godz] oraz F — powierzchnia czołowa. Wyznaczanie skuteczności hamowania. Opóźnienie oraz drogę hamowania p...

Więcej »
Przyszłość energetyki odnawialnej - Toyota przyznała stypendia dla młodych naukowców 751#xf jaguar 2013 , #toyota corolla s 2003 , #paczkomat mińsk mazowiecki , #duo komis nowy sącz , #ocen kierowce , #autokomisy tarnowskie góry , #wycena aut online , #dargaz , #daihatsu otomoto , #bmw 2013 x5 ,