Regeneracja filtrów FAP/DPF

Tymi dwoma symbolami określa się filtr cząstek stałych. Ma on w sobie wkład ceramiczny rzadziej metalowy o porowatej strukturze. Na zewnątrz jest metalowa obudowa. Filtr ten ma za zadanie wyłapywać i neutralizować sadzę zawartą w spalinach silnika z zapłonem samoczynnym. Skuteczność tej filtracji wynosi około 90%. Gdy filtr jest nowy to zatrzymuje nawet 99% sadzy, ale wraz z wiekiem jest jej we wnętrzu coraz więcej. Pogarsza to wydajność filtra, która zmniejsz Asię drastycznie. Teoretycznie najlepszym rozwiązaniem jest wymiana filtra na nowy, ale jest to kosztowne i mało zadowalające. Dlatego też popularne stało się stosowanie systemów samooczyszczających. Zasada działania wykorzystuje utlenianie się sadzy. Ma to miejsce dopiero w temperaturze powyżej 600 stopni. Ale wszystkie te metody działają tylko przez pewien czas, który zależy od sposobu ich wykorzystywania przez kierowców. To jak długo filtr będzie działał zależy od jego, jakości. Nie rzadko samochód zrobi 250 000 i filtr dalej będzie działał jak należy. Sprzyja temu eksploatacja samochodu na dłuższych trasach. Korzystnie też działają specjalne dodatki do paliwa. Ale prędzej czy później przychodzi taki moment, że filtr już nie może się sam czyścić. Tu musimy sięgnąć po procesjonalną kompleksową regenerację filtra.   

Comments are closed

Powiązane tematy z artykułem: