Używane auta nie tylko kupuje się. Aby samochód pojawił się na rynku, ktoś musi go wprowadzić na rynek. Wiele osób chce sprzedać używane auto, a za uzyskane w ten sposób pieniądze kupić nowy pojazd. Doświadczeni gracze na rynku aut używanych twierdzą, że do sprzedaży auto należy przygotować. Prawda jest taka, że mimo licznych apeli, aby przy zakupie używanego samochodu zwracać uwagę na legalność pochodzenia auta i jego stan techniczny, większość kierowców i tak kieruje się urodą auta i zwraca uwagę na najdrobniejsze usterki, które psują estetykę pojazdu. Oczywiście, sprzedającemu nie wolno zapominać o tym, że samochód ma być przede wszystkim bezpieczny, co nie zmienia faktu, że chcąc sprzedać samochód jego właściciel musi zadbać także o wygląd pojazdu. Istotnym elementem w wyglądzie samochodu jest zderzak. Jeżeli jest pęknięty negatywnie wpływa na wygląd auta i może odstraszyć potencjalnego nabywcę. Należy go naprawić, np: zgrzewając uszkodzone miejsce i wzmacniając je siatką z włókna szklanego. Korzystając z tej metody można naprawić uchwyty reflektorów, połamaną osłonę pod silnikiem, obudowę lusterka czy rozerwany błotnik. Wgniecenie na karoserii, które nie spowodowało ubytku w lakierze można usunąć bez szpachlowania i malowania elementu. Są na to dwa sposoby: pierwsza metoda polega na wypychaniu wgniecenia specjalistycznymi narzędziami od wewnątrz., A druga na wyciąganiu wgnieceń za pomocą klejonych do karoserii chwytaków. Jeżeli przez nieuwagę na tapicerkę spadł niedopałek papierosa i wypalił dziurę, nie oznacza to konieczności wymiany całej tapicerki. Wystarczy uszkodzone miejsce wypełnić się specjalnym klejem, a później przykleić pyłki z odpowiednio dobranego materiału. Usunięcie dziurki trwa ok. 30 minut. Porysowany lakier to także nie jest dramat i nie przekreśla szansy na sprzedaż auta. Wystarczy, że lakiernik oczyści uszkodzony fragment i naniesie na niego lakier bazowy, potem wypoleruje i karoserię mamy jak nową – nie widać, że było tam jakiekolwiek uszkodzenie. Sprzedawcy aut używanych twierdzą, że warto zainwestować w wygląd auta przed sprzedażą, bo dzięki temu można podpić cenę i więcej zyskać, a to oznacza, że inwestycja na pewno zwróci się. Klient kupuje oczami – pierwsze, co zwraca jego uwagę to wygląd auta, a dopiero potem zagląda pod maskę i zadaje pytania o stan techniczny. Auto, które ładnie wygląda szybciej znajdzie nabywcę. [hasła pokrewne: makita części, przyczepa samochodowa, przyczepa jednoosiowa ]

Comments are closed