Prehistoryczny Francuz

Tags: , ,

Polacy chętnie kupują starsze samochody, nawet mające powyżej 10 lat. Wykazujemy szczególną słabość do klasycznych modeli i niezbyt chętnie patrzymy na ich następców. Peugeoty 306 i 307 zyskały miano samochodów wręcz prehistorycznych. Peugeot 306 ma już 17 lat, a ciągle jest poszukiwany i chętnie kupowany. Polacy nie obawiają się, że tak stare samochody mogą stanowić zagrożenie na drodze. Uważają, że o auto wystarczy dbać i wymieniać zużyte części, aby cieszyć się nim przez wiele lat. Klienci uważają, że dopóki produkowane są części, to samochód nadaje się do użytku. Wspomniane wyżej modele swoją popularność zawdzięcza ponadczasowej stylistyce nadwozia, która z powodzeniem konkuruje z współczesną stylistyką.  Wnętrze Peugeota jest miłe dla oka, komfortowe i funkcjonalne. Kierowcy od lat doceniają wygodne, dobrze wyprofilowane i nisko osadzone fotele, dzięki czemu nie skarżą się na dolegliwości bólowe kręgosłupa, nawet po długiej jeździe. We wnętrzu znajdziemy kilka praktycznych i pojemnych schowków, w których można schować kilka najpotrzebniejszych drobiazgów. Minusem tych aut są hałaśliwe jednostki napędowe, które zakłócają ciszę w kabinie oraz niewielka ilość miejsca na tylnej kanapie. Zawieszenie tego auta jest wręcz stworzone do szybkiej jazdy. Samochód bez większych problemów pokonuje zakręty, górskie drogi i doskonale amortyzuje dziury na jezdni. Problemem są słabe tarcze hamulcowe, które zużywają się nierównomiernie. Objawia się to uciążliwym odgłosem tarcia oraz nieprzyjemnym “biciem na kierownicy”. Dzięki charakterystycznym odgłosom kierowca wie, że coś jest nie tak z tarczami i że musi udać się do warsztatu w celu ich wymiany. W trakcie wypadku auto nie zapewnia dobrego zabezpieczenia klatki piersiowej kierowcy i pasażera.   Sztywne elementy pod deską rozdzielczą spowodowały obrażenia stóp kierowcy. W trakcie zderzenia bocznego kierujący może uderzyć w drzwi, co skończy się bolesnym stłuczeniem miednicy i bioder. Użytkownicy tego samochodu polecają wersję z silnikiem o pojemności 1,6 l i mocy 88 KM, który potrafi rozpędzić Peugeota w 12,1 sekundy do setki. Wysokoobrotowy silnik w trakcie wyprzedzania wymaga od kierowcy, aby zmienił biegi. Niestety, auto mimo, ze jest nieduże sporo pali, bo aż 8,8 litra na setkę. Najczęstsze awarie to: nadmiernie korodujący układ wydechowy oraz częste psucie się alternatora. [patrz też: garaże blaszane, Blog motoryzacyjny, hak holowniczy ]

Comments are closed