Popularność małych aut

Małe samochody produkowane obecnie są bardzo dobrze wykonane i świetnie spisują się nie tylko w zatłoczonych miejskich uliczkach. Kiedyś koncerny, które stawiały na produkcję małych samochodów musiały bardzo się starać, bo jeśli oferowały małe tanie auta to by wyjść na swoje musiały ich sprzedawać bardzo dużo. Auta te były słabo wykończone, dlatego też tanie, takie masówki. Teraz jest inaczej a to za sprawą premiery fiata, 500 która to zmieniła pogląd koncernów. Okazało się ze mały samochód tez może być świetnie wykończony i do tego tani. Wzorując się na sukcesie Fiata w ślad ca popularną pięćsetką poszli też inni producenci. Do takich samych wniosków doszedł koncern VW, miał on, co prawda już wcześniej w swej ofercie Fox-a i Lupo, ale auta te były przeznaczone głównie na rynek niemiecki i południowoamerykański. Wynikiem planowania powstał cztery lata temu mały VW o nazwie up z napędem na tylną oś. Jednak w trakcie testów okazało się ze silnik z przodu będzie lepszym rozwiązaniem.  Kolejnym ciekawym krokiem było to, że auto to miało być oferowane także przez skodę pod inna nazwą, miało to dać spore oszczędności i uczynić to auto tanim. Potem zapadła decyzja ze pod marką Seata auto to będzie tez produkowane, choć jeszcze nie wiadomo, jaka będzie miało nazwę. Pracę nad nowym autem trwały aż tu inżynierowie z VW dowiedzieli się, że została nawiązana współpraca także z suzuki w sprawie małych aut. Chodzi o to by Japończycy wspomogli swych partnerów doświadczeniem, bowiem premiera VW, up ma mieć miejsce w 2012 roku a w skodzie Seacie rok później. Ta cała kooperacja ma dać możliwość produkowania różnych modeli na jednej platformie, co ma znacznie obniżyć koszty nowego auta. Ze względu na koszty zdecydowano także by cała produkcja nowego auta i to pod wszystkimi markami ma się odbywać w fabryce Skody w Bratysławie. Szacuje się ze przy produkcji zostanie zatrudnionych 7000 osób, obecnie fabryka jest rozbudowywana. Na rynku maluchów robi się coraz ciaśniej, szykują się nowe premiery takie jak Peguot 107, czy nowa wersja Suzuki ALTO. Szacuje się że nowy VW pod marką Skody ma kosztować około 30 tyś zł, natomiast pod marką VW kilka tysięcy więcej.

Comments are closed

Powiązane tematy z artykułem: