Niewielkie Peugeoty

Tags: , ,

Rosnące ceny paliw przestały śmieszyć kierowców i sprawiły, że wielu z nich zdecydowało się na zakup mniejszego samochodu. Rozstanie z dużym, wygodnym autem dla niektórych było traumatycznym przeżyciem, ale zwyciężył rozsądek i rachunek ekonomiczny. Mniejszy samochód wygląda równie dobrze, a jego utrzymanie znacznie mniej kosztuje. Peugeot 206 potrzebował od momentu swojego debiutu zaledwie roku, aby stać się rynkowym hitem. W Europie jego sprzedaż w ciągu 12 miesięcy przekroczyła ponad pół miliona egzemplarzy. Sprzedawcy z salonów mieli bardzo dobre humory i liczyli zyski w milionach. Ten niewielki samochodzik ma kilka niewątpliwych zalet.  Kierowcy uważają, że „206” zapewnia wysoki komfort podróży oraz posiada zadowalające właściwości jezdne. Samochód elastycznie i miękko wybiera wszelkie nierówności na drodze, więc nie odczuwa się kolein w kabinie.. Na wąskich, krętych górskich drogach dobrze przyczepia się do jezdni. Jedynie podczas szybkiego pokonywania zakrętów trzeba brać pod uwagę dużą skłonność Peugeota do nadsterowności.  Użytkownicy za słabą stronę samochodu uznali gumowe tuleje przednich wahaczy. Wymieniona w poprzednim zdaniu część zużywa się za szybko, co objawia się nieprzyjemnymi stukami we wnętrzu samochodu. Kierowcy chwalą wygodne, przednie fotele. Uważają, że z tylu wygodnie mogą podróżować jedynie dzieci. Minusem pojazdu jest niestarannie wykonana deska rozdzielcza i bardzo mały bagażnik, do którego zmieszczą się jedynie zakupy – 245 litrów z trudem wystarcza na umieszczenie w nim dwóch średnich rozmiarów torb podróżnych. Możemy zapomnieć o włożeniu do bagażnika dużego plecaka na górską wyprawę, czy wózka dziecięcego, no, chyba, że zamontujemy bagażnik dachowy. Złośliwi użytkownicy uważają, że Peugeot 206 przyciąga swoim nieskazitelnym wyglądem, niestety ma mnóstwo niedoskonałości technicznych, które wymuszają częste wizyty w autoryzowanych salonach. Sporo niedociągnięć miały głównie pierwsze modele, później wiele usterek producent usunął, czyniąc z tego auta niezły towar. Peugeot 206″ do setki rozpędza się w 13,3 sekundy, co jest przyzwoitym wynikiem.  Przyspieszenie od 80 do 120 km/h osiąga na piątym biegu w czasie 21,4 sekund, co nie zadowoli wielu kierowców. Pocieszające jest niskie zużycie paliwa – średnio 7,6 litra benzyny bezołowiowej na sto kilometrów. [przypisy: szyny prądowe, kurs prawa jazdy, wywóz gruzu warszawa ]

Comments are closed