PIC-3

Jaguar XF i XJ

Tytułowe modele doczekały się napędu na dwie osie. Jednocześnie pod maską znalazł się silnik 3.0 V6 Supercharged. Skrzynia będzie oczywiście automatyczna, ośmiobiegowa. Oś tylna będzie stale napędzana a przednia będzie dołączana automatycznie. Tym samym auta będą bardzo dynamiczne, na pewno nie będą gorsze od poprzednich modeli. Jeśli chodzi o bezpieczeństwo na drodze to jest ono wspomagane przez Jaguar Drive Control, który współdziała z układami DSC oraz ABS. Dzięki temu jest możliwa indywidualna kontrola każdego koła. Przez to wszystko wymuszono nowe mocowanie si...

Więcej »

Tuningowane samochody

Na ulicach można niejednokrotnie zobaczyć wyjątkowe auto, mimo, że marka jest znana. Bowiem niektórzy nieźle poddają swoje auta tunikowi. Wtedy nawet zwykły maluch może wyglądać nieziemsko. A czasami jest to prawdziwy artyzm. Można zmienić samochód nie do poznania. Bowiem nie tylko może mieć oryginalny kolor, ale również dodatki. Celem zmiany wyglądu samochodu jest to, że na pewno drugiego takiego samego nie znajdziemy na ulicy. Dlatego zwolennicy tunik zmieniają swoje zwykle auta w prawdzie dzieła artystyczne. Czasem zmiana felg, błotników może zmienić całe auto. W środku można również...

Więcej »

Wyznaczanie oporu powietrza

Pojazdy rozpędza się do określonej prędkości i sprawdza się sile wskazywaną przez dynamometr. Powierzchnię czołową pojazdu badanego oblicza się planimetrując rysunek jego poprzecznego obrysu lub jego powierzchni czołowej. Współczynnik oporu powietrza oblicza się z zależności: cx 207 (Pp — Pt)/F • V, gdzie: Pp — siła uciągu (na haku) [kG], Pt — siła oporów toczenia [kGl, V — prędkość pojazdu [km/godz] oraz F — powierzchnia czołowa. Wyznaczanie skuteczności hamowania. Opóźnienie oraz drogę hamowania przeważnie mierzy się kilkakrotnie, od kilku różnych prędkości początkowych i przy ...

Więcej »

Zobacz też:

Architekt ? jak wybrać?

Zużycie panewki łożyska głównego lub korbowego polega najczęściej na ścieraniu i niszczeniu powierzchni roboczej warstwy stopu łożyskowego. Niekiedy panewka zostaje uszkodzona wskutek zatarcia lub porysowania przez zanieczyszczenia, albo w wyniku skorodowania przez związki kwasowe zawarte w oleju. Ponadto w miarę postępującego zużycia panewki pogarszają się własności warstwy ślizgowej, ponieważ stop łożyskowy ulega zmęczeniu, a w jego powierzchnię robocza wbijają sie rozmaite twarde zanieczyszczenia (rysujące następnie czop). Intensywność zużycia łożysk zależy głównie od następujących czynn...

Więcej »
1