rankingi awaryjności aut

Ciśnienie zasilania silników hydrostatycznych

Wskutek przyspieszania lub zwalniania biegu silnika spalinowego odpowiednio wzrasta lub zmniejsza się wydajność pompy hydrostatycznej, a wiec i podwyższa sie lub maleje szybkość jazdy. Pojazd zakręca wskutek powstania różnicy prędkości obrotowych kół pędnych, wywołanej przez hamowanie i zależy od chwilowego ciśnienia tłoczenia pompy zasilającej silniki hydrostatyczne, ustawianego przy użyciu zaworów. Przykładowo przy ciśnieniu roboczym około 200 kG/cm2 przełożenie momentów obrotowych wynosi około 150kG/cm2 a przy ciśnieniu roboczym około 250kG/cm2. Ciśnienie zasilania silników h...

Więcej »

Czołg S

Czołg S jest wyposażony w wielopaliwowy silnik wysokoprężny ROLLS- ROYCE K-60 (dwusuwowy, sześciocylindrowy o tłokach przeciwbieżnych, dwa wały korbowe, moc 240 KM) oraz silnik turbospalinowy BOI NG 502-10 MA (lub VOLVO) o mocy 330 KM, wykorzystywany tylko okresowo. Hydromechaniczna skrzynka biegów (VOLVO-MATIC) w pełni automatyczna, bez biegu tylnego. Spreżyste elementy zawieszenia hydro-pneumatyczne, wykorzystywane jednocześnie do pionowego naprowadzania działa. Identyczna swoboda jazdy w przód lub w tył, przy dużej łatwości poruszania się w grząskim terenie lub po śniegu (dzięki szerok...

Więcej »

Zmiany kształtów geometrycznych poszczególnych elementów pojazdu

Zmiany kształtów geometrycznych poszczególnych elementów pojazdu zakłócają ich sposób współpracy ze sobą. Wskutek zmian początkowych wymiarów elementów w połączeniach ruchowych zwiększają się luzy, narastając stopniowo do granic dopuszczalnych, co obniża pewność działania takich połączeń oraz sprzyja ich wybijaniu się, czemu towarzyszy stukanie i inne niepożądane odgłosy. Każdy element pojazdu samochodowego charakteryzuje pewne, konstrukcyjnie dopuszczalne zużycie maksymalne, po przekroczeniu którego intensywność dalszego zużycia gwałtownie wzrasta — aż do zniszczenia d...

Więcej »

Nowoczesna architektura : Budynek Adris Group / Randić & Turato

Gładź cylindrów — jest szczególnie obciążona i narażona na zużycie mechaniczne (ścieranie) oraz chemiczne (korozja). Wskutek zużycia gładzi powiększa gie średnica cylindra oraz zmienia jego kształt geometryczny. Gładź cylindra zużywa się nierównomiernie. W kierunku podłużnym zatraca ona swój pierwotny kształt cylindryczny i nabiera stożkowatości, a w płaszczyźnie prostopadłej do osi cylindra staje się owalna. Zużycie gładzi cylindra jest najintensywniejsze w miejscach, gdzie pierścienie tłokowe (zwłaszcza pierwszy) zmieniaja kierunek ruchu na przeciwny. Waski pier...

Więcej »
http://www.dobre-budownictwo.org.pl 751#auto idea otomoto , #kawasaki turystyk , #tablice zielona góra , #opel leasing kalkulator , #xf jaguar 2013 , #toyota corolla s 2003 , #paczkomat mińsk mazowiecki , #duo komis nowy sącz , #ocen kierowce , #autokomisy tarnowskie góry ,