Opory tarcia pomiędzy współpracującymi ruchowo częściami zależą od rodzaju materiału powierzchni, od ich stanu fizycznego (czystości, czyli stopnia zanieczyszczenia pyłem lub zawilgocenia, utlenienia lub pokrycia związkami chemicznymi, gładkości itd.), od nacisku pomiędzy powierzchniami, od prędkości ich ruchu względnego, od drgań i działania ładunków elektrostatycznych oraz w małym stopniu od temperatury. Opory tarcia nie zależą natomiast od wielkości powierzchni. Rozróżnia się tarcie statyczne (spoczynkowe) i kinetyczne (ruchowe). Tarcie jest zjawiskiem niepożądanym, ponieważ opory tarcia pokonuje się k...
Audi zaprezentowaÅ‚o odÅ›wieżonÄ… wersjÄ™ R8, zmiany nie sÄ… spektakularne, ale widoczne. Omawiany model jest już dostÄ™pny na rynku od 5 lat. Auto to jest do dziÅ› dnia atrakcyjne, bowiem pięć lat temu byÅ‚o on na tyle futurystyczne i nowoczesne, że dziÅ› też jest na topie. Ale przecież delikatny dobry lifting nikomu jeszcze nie zaszkodziÅ‚. Zmieniono reflektory na LED, dziÄ™ki temu można odróżnić nowy model od starego tylko po tym elemencie. Ale zmieniono także pas przedni, osÅ‚onÄ™ chÅ‚odnicy i zderzak. Zmodyfikowano nieco tez wydech i z tyÅ‚u też zainstalowano lampy ledowe. W aucie pojawiÅ...
Małe samochody produkowane obecnie są bardzo dobrze wykonane i świetnie spisują się nie tylko w zatłoczonych miejskich uliczkach. Kiedyś koncerny, które stawiały na produkcję małych samochodów musiały bardzo się starać, bo jeśli oferowały małe tanie auta to by wyjść na swoje musiały ich sprzedawać bardzo dużo. Auta te były słabo wykończone, dlatego też tanie, takie masówki. Teraz jest inaczej a to za sprawą premiery fiata, 500 która to zmieniła pogląd koncernów. Okazało się ze mały samochód tez może być świetnie wykończony i do tego tani. Wzorując się na sukcesie ...