Tarcie graniczne i półpłynne

Ślizgające się po sobie powierzchnie elementów są oddzielone cienką warstewką smaru (grubości 0,1 lub cieńszą), przy czym zbliżenie współpracujących powierzchni jest tak duże, że uchwytnie oddziaływają siły przyciągania cząsteczkowego pomiędzy wierzchołkami nierówności ; tarcie graniczne stanowi rodzaj pośredni pomiędzy tarciem płynnym i półpłynnym, — tarcie płynne; współpracujące powierzchnie elementów nie dotykają w ogóle do siebie, ponieważ rozdziela je ciągła warstewka smaru zwana filmem olejowym, o grubości kilku setnych lub nawet tysi...

Czy warto brać kredyt na używany samochód?

Znawcy rynku motoryzacyjnego uważają, że jeżeli kupować używane to najlepiej mające od 3 do 5lat, ponieważ jego wartość najbardziej odpowiada stanowi technicznemu. Niektórzy nie chcą brać dużego kredytu, obawiają się spłaty rat, odsetek, jakiś niespodziewanych kosztów i wolą kupić tańsze auto za wyznaczoną wcześniej kwotę. Analitycy przekonują, że lepiej trochę dołożyć i kupić auto z wyższej półki. Dobrą bazą wyjściową jest posiadanie kwoty 15 tysięcy, wtedy bank potraktuje tą kwotę, jako bazę początkową i bez problemu przyzna resztę. Raty...

Osprzet roboczy profilarki PP-500

Osprzęt roboczy profilarki PP—500 składa się z mechanizmu ścinania ław, mechanizmu czyszczenia rowów, przesiewacza, zbiornika oczyszczonego tłucznia i układu przenośników taśmowych stałych oraz wychylnego. Mechanizm ścinania ław jest zmontowany z konstrukcji nośnej, przenośnika czerpakowego i pługa ścinającego. Przenośnik czerpakowy jest napędzany przez silnik elektryczny o mocy 10 kW, a odpowiednie wychylenie i zagłębienie mechanizmu, jak również właściwe ustawienie pługa odbywa się za pomocą siłowników hydraulicznych. Do czyszczenia i profilowania r...

Wpływ rozpowszechniania dowodów na ograniczanie obrażeń spowodowanych upadkami ad 8

Czołg S jest wyposażony w wielopaliwowy silnik wysokoprężny ROLLS- ROYCE K-60 (dwusuwowy, sześciocylindrowy o tłokach przeciwbieżnych, dwa wały korbowe, moc 240 KM) oraz silnik turbospalinowy BOI NG 502-10 MA (lub VOLVO) o mocy 330 KM, wykorzystywany tylko okresowo. Hydromechaniczna skrzynka biegów (VOLVO-MATIC) w pełni automatyczna, bez biegu tylnego. Spreżyste elementy zawieszenia hydro-pneumatyczne, wykorzystywane jednocześnie do pionowego naprowadzania działa. Identyczna swoboda jazdy w przód lub w tył, przy dużej łatwości poruszania się w grząskim terenie lub ...

Najnowsze zdjęcia w galerii slubne-autka:

271#otomoto włocławek , #karlik poznań , #prelude forum , #otomoto gniezno , #poleasingowe pko , #otomoto piła , #japan cars , #karlik otomoto , #honda prelude otomoto , #krotoski cichy uzywane ,