ocen kierowce

Tarcie graniczne i półpłynne

Ślizgające się po sobie powierzchnie elementów są oddzielone cienką warstewką smaru (grubości 0,1 lub cieńszą), przy czym zbliżenie współpracujących powierzchni jest tak duże, że uchwytnie oddziaływają siły przyciągania cząsteczkowego pomiędzy wierzchołkami nierówności ; tarcie graniczne stanowi rodzaj pośredni pomiędzy tarciem płynnym i półpłynnym, — tarcie płynne; współpracujące powierzchnie elementów nie dotykają w ogóle do siebie, ponieważ rozdziela je ciągła warstewka smaru zwana filmem olejowym, o grubości kilku setnych lub nawet tysięcznych milimetra...

Więcej »

Zmiany kształtów geometrycznych poszczególnych elementów pojazdu

Zmiany kształtów geometrycznych poszczególnych elementów pojazdu zakłócają ich sposób współpracy ze sobą. Wskutek zmian początkowych wymiarów elementów w połączeniach ruchowych zwiększają się luzy, narastając stopniowo do granic dopuszczalnych, co obniża pewność działania takich połączeń oraz sprzyja ich wybijaniu się, czemu towarzyszy stukanie i inne niepożądane odgłosy. Każdy element pojazdu samochodowego charakteryzuje pewne, konstrukcyjnie dopuszczalne zużycie maksymalne, po przekroczeniu którego intensywność dalszego zużycia gwałtownie wzrasta — aż do znis...

Więcej »

Klimatyzacja w aucie

Klimatyzacja jest dziś standardowym elementem wyposażenia niemal każdego auta. To, jak skutecznie chłodzi w największej mierze zależy od jej użytkownika, a jej regularne serwisowanie sprawi, że będzie działała przez lata. Zanim nadejdą letnie upały, warto poznać jej działanie. Klimatyzacja w samochodzie działa na tej samej zasadzie, co domowa lodówka. Sprężany i rozprężany gaz krąży w zamkniętym i szczelnym układzie schładzając powietrze, z którym kontaktuje się za pomocą wymiennika ciepła zwanego parownikiem. Powietrze do wnętrza samochodu dostaje się przez...

Więcej »

Architektura 21szego wieku : "Wystawa modułów Fluxus" / modulorbeat

Najnowszy golf w opcji GTI bardzo mi się podoba, spróbuje po wkrótce powiedzieć, dlaczego. Golf GTI to pewna klasyka auta sportowego, która znana jest już chyba od dziesięcioleci. Podstawowym silnikiem jest 2,0 diesel z turbodoładowanie. Motor, zatem posiada moc 210 KM. Dopłacając ilość konie można podnieść do 230 KM. Bicie rekordów ten samochód niewątpliwie pozostawia innym. W aucie zamontowano nowy system pod nazwą VAQ, jest to elektronicznie sterowana blokada dyferencjału. Dzięki temu na zakrętach można zwiększyć siłę koła zewnętrznego. A...

Więcej »
http://www.dietaizdrowie.net.pl 751# , #tesla model s p100d , #renault carrara , #auto idea otomoto , #kawasaki turystyk , #tablice zielona góra , #opel leasing kalkulator , #xf jaguar 2013 , #toyota corolla s 2003 , #paczkomat mińsk mazowiecki ,