Kontrola stanu pojazdu

Tags: , ,

Kontrola stanu pojazdu, z usunięciem wszystkich wykrytych usterek i niedomagań w celu doprowadzenia go do pełnej sprawności technicznej, — wyposażenie pojazdu w niezbędną aparaturę pomiarową, sprawdzenie i wycechowanie wszystkich przyrządów, — obciążenie pojazdu w wymagany sposób, ze sprawdzeniem prawidłowości rozmieszczenia i zamocowania ładunku lub balastu. Wyznaczanie prędkości ruchu pojazdu. Szybkość jazdy mierzy się bezpośrednio przy użyciu odpowiednio dokładnego szybkościomierza lub oblicza sie dzieląc długość przejechanego odcinka drogi przez okres czasu zużytego na jego przebycie. Najczęściej pojazd rozpędza sie przed odcinkiem kontrolnym o wyznaczonej długości (np. 1 km) i mierzy sie czas przejazdu przez ten odcinek. Jako wynik pomiaru przyjmuje gię średnią szybkość przejazdu w obu kierunkach. Wyznaczanie przyspieszeń polega przeważnie na rozpędzaniu pojazdu od określonej prędkości minimalnej do określonej prędkości maksymalnej, przy czym mierzy się okres czasu i drogę rozpędzania. Często przyspieszenia samochodu wyznacza sie przy użyciu „piątego koła”. Chwilowe przyspieszenia najłatwiej i najszybciej określa sie bezpośrednio za pomocą przyspieszeniomierzy. Identycznymi metodami wyznacza się opóźnienia pojazdu (przyspieszenia ujemne). Próba rozpędzania pojazdu przez wszystkie biegi. Samochód rusza z miejsca na pierwszym biegu, po czym kierowca we właściwych momentach, zależnie od własnego wyczucia, przełącza poszczególne biegi, starając się jak najszybciej rozpędzić samochód do prędkości maksymalnej. Jednocześnie mierzy się okresy czasu jazdy i odcinki drogi rozpędzania na poszczególnych biegach. Wyniki próby rozpedzania są w znacznej mierze zależne od indywidualnych umiejętności kierowcy. [przypisy: garaż blaszany, mycie podjazdów, wypożyczalnia samochodów ]

Comments are closed