Jaguar XF i XJ

Tytułowe modele doczekały się napędu na dwie osie. Jednocześnie pod maską znalazł się silnik 3.0 V6 Supercharged. Skrzynia będzie oczywiście automatyczna, ośmiobiegowa. Oś tylna będzie stale napędzana a przednia będzie dołączana automatycznie. Tym samym auta będą bardzo dynamiczne, na pewno nie będą gorsze od poprzednich modeli. Jeśli chodzi o bezpieczeństwo na drodze to jest ono wspomagane przez Jaguar Drive Control, który współdziała z układami DSC oraz ABS. Dzięki temu jest możliwa indywidualna kontrola każdego koła. Przez to wszystko wymuszono nowe mocowanie silnika. Zmieniono też układ belki oraz układ wydechowy. Zrobiono to by zmienić środek ciężkości pojazdu. W zawieszaniu znalazły się też nowe sprężyny, amortyzatory oraz stabilizatory. Dodatkowo modele XF i XJ otrzymały oprogramowanie sterujące systemem aktywnej regulacji zawieszenia. System ten nazywała się Adaptive Dynamics. Jednocześnie można zauważyć, że Brytyjczycy powracają do montowania napędu na cztery koła. Ostatnio napęd ten był unikany w luksusowych limuzynach. To pewna nowość. Jeśli o tym mówimy to wspomnę przy okazji o pandzie 4×4 III generacji. Jest to jedno z nielicznych aut, w którym stosuje się napęd na dwie osie.   

Comments are closed

Powiązane tematy z artykułem: