Diesel gotowy do zimy

Jeśli w swym aucie masz motor Diesela to zanim przyjdzie zimna sprawdź dokładnie stan silnika, jeśli będzie zaniedbany to może sprawić Ci trochę kłopotów. Aby silnik tego typu bez problemu został uruchomiony w ujemnych temperaturach potrzebuje dobrego paliwa, mocnego akumulatora, sprawnego rozrusznika i dobrych świec żarowych. Ale to nie wszystko, ponieważ musi on mieć dobra kompresję i bezproblemowo działający układ wtryskowy. Jeśli choć z jedną z tych rzeczy będzie coś nie tak to samochód po nocy nam po prostu nie zapali. Zanim przyjdą mrozy warto zajrzeć pod maskę i ewentualne usterki naprawić teraz. Przegląd auta przed zima trzeba by zacząć od sprawdzenia kompresji. Jest to podstawowy parametr określający kondycję naszego motoru. Pomiar polega na wymontowaniu wtryskiwacza, potem umieszcza się w jego gnieździe manometr i sprawdza się ciśnienie w cylindrze podczas obracania wału korbowego. W nowych silnikach jest to 30 – 40 bar. Jeśli owe ciśnienie jest mniejsze jak 20 barów to o łatwym rozruchu możemy tylko pomarzyć. Jedynym rozwiązaniem jest w takim wypadku remont jednostki. Teraz, gdy są wysokie temperatury to nawet najbardziej zużyte diesele można uruchomić.. Badanie kompresji kosztuje około 100zł, tylko w nowocześniejszych autach może ono być nieco droższe. Pamiętaj, że po pierwszej fali mrozów zwykle w warsztatach samochodowych robi się tłoczno. Jeśli silnik dymi, brakuje mu mocy lub nierówno pracuje to czas sprawdzić kompresję. Jeśli chodzi o układ wtryskowy to w starszych modelach problemy zwiastowały; trudności z rozruchem, pogorszenie osiągów, spore dymienie. W nowszych modelach objawia się to najczęściej tym, że podczas jazdy kierowca dodając gazu zamiast przyśpieszyć zwalnia. Może tez zapalić się kontrolka informująca o awarii silnika. Silniki Diesela stawiają przy rozruchu znacznie większy opór niż jednostki benzynowe, dlatego tez potrzebują dużo mocniejszego akumulatora. Zimą wyjdzie czy nasza bateria jest w dobrym stanie, ponieważ przy ujemnych temperaturach potrzeba znacznie więcej prądu. Zanim kupisz nowy akumulator trzeba sprawdzić stan starego i ewentualnie czy nie występują problemy z ładowaniem. Akumulatory sprzedawane obecnie wytrzymują na ogół od 3 do 5 lat. Gdy nadchodzi zima w wielu zbiornikach samochodowych jest jeszcze paliwo letnie, które krzepnie w temperaturze 0 stopni. Jeśli nie zdążysz w porę zużyć paliwa letniego to musisz dolać do niego tak zwanego depresatora, czyli preparatu, który obniży temperaturę krzepnięcia oleju napędowego.   

Comments are closed

Powiązane tematy z artykułem: